maanantai 26. lokakuuta 2009

Työttömän arkea

Moikka =)
Tässäpä teille näytille muutamia aikaansaannoksia huovutuskurssilta :) Vetäjänä toimi Eija Aitola, aivan mahtava opettaja. Kuvassa on kaulakoru vielä osissa, tarkoituksena on laittaa kaikki "pumpulat" nyöreihin roikkumaan. Kurssilaisten ikähaarukka oli 25- yli 80 vuotiaaseen ja koru on iäkkäimmän kurssilaisen, oli muuten reipas mummo =)
Viereinen kuva on taas hartialiinan aloituksesta. Työhön on aseteltu villat haluttuihin kuvioihin ja sitten vain huovuttamaan :) Aiheena tulppaanipelto. Siitä on myös kuva valmiina. Päätimme kaikki "mummot" että keväällä uusin mielin huovutukseen :) oli meillä niin rattoisa seurue. Eilen kävi vähän köpelösti minulle, innokas lintubongari kun olen. Lähdin haistelemaan raitista ilmaa ( tupakalle) niin ovi meni lukkoon kun unohdin laittaa eston oven väliin :) syöksyin katsomaan että oliko puussa punatulkkuparvi, no olihan siellä mutta minä lukittuna ulos. Heittelin kiviä ikkunaan että tietäisivät tulla avaamaan, ei tehonnut. Sitten fiksuna olin tietenkin vaihtanut puhelimeni uuteen kun vanha ränkkäsi. Kaikki numerot mitä olin edellisenä päivänä kurssilaisilta saanut olivat tallentuneet puhelimeen, ei sim-kortille :( soitto rakkaalle Pirjolle että kaivaisi Eijan puhelinnron minulle jotta voisin soittaa että tulevat avaamaan. Jee ja sitten vain jatkamaan töitä =)
Vieressä olevan kuvan työt ovat oikealta lukien, pöytäliina, tulpaanihartialiina parit vauvan töppöset, sininen pussukka on Vanhan Rouvan tekemä ompelupussukka. Siinä on myös joitain harjoittelukappaleita, osa kun ei ollut koskaan käsitellyt huopaa.

Viereisen kuvan töissä on mm. joululiina, huopakukkasia, silkkiliina huovutettuna huopalevylle, oluttölkin kylmentimet, huovutettu jakkukangas ( tuo missä näkyy omistajan käsi) . Nyt on pakko lopettaa sillä kampaaja odottaa, minun kampaajani kun ilmoitti lauantaina että nyt on aika varattu maanantaille ja pakko on tulla. Palvelu pelaa =) eikö totta. Jatketaan taas päivityksiä, nythän on aikaa. Olkaa reippaita ja ulkoilkaa hyvin että jaksatte, moikka moi ja heippa hei =) =)

Ei kommentteja: