perjantai 3. huhtikuuta 2009

Perjantai 3.4

Viikko on hurahtanut.
Tänään en ole saanut aikaiseksi mitään. Katselin aamupaivällä Montalbanon ja sitten pyörähdin kaupungissa ja hain Pyryn pettuvedeltä kaupunkiin ja tulin saunan lämmitykseen. Meillä on satanut vettä ja räntää vuoronperään kokopäivän joten on aikaa olla koneella. Odottelen Millan soittoa, onko tulossa yökylään vai ei. Ajattelin jo että minun pitää soittaa sille ette pääse tänne autollaan. Meidän tie on aika huonossa kunnossa kaupungin osalta, oma yksityinen on kyllä aurattu kiitos naapurin :-)
Palataanpa ajassa taaksepäin hiukan ja muistellaan menneitä.
Keskiviikko 1.4 meni harrastusten parissa ja kukkasia
kasvatellessa. Tein valmiiksi lyijylasityön ja vein sen
näyttelyyn. Muutenkin keskiviikko oli ihan hyvä päivä, kävin Uuraisilla työkaverini Sirpan luona. Käytiin poistattamassa tikit hänen jalastaan. Polvi vaihdettiin uuteen ja on parantunut oikein hyvin. Lisäksi näin talven ensimmäisen punatulkun, olin siitä kovin mielissäni :-) Samalla reissulla kävin moikkaamassa Inkeriä joka on kukkakauppiaana siellä. Sitten vain kaupunkiin ja harrastusten pariin.
Torstai 2.4
Kitin kanssa retkeilimme eilen torstaina. Heti alkumatkasta piti ottaa kuvaa auringon halosta oli niin valtava ja kiersi koko auringon joten otin kuvan vain "korvasta.
Sitten matkamme eteni lumikengillä sujuvasti jäitä myöten. Meillä oli mukana russeli Pösö ja kelpie Hi-likka, jotka nauttivat täysillä matkastamme.
Menimme naapuri järvelle, jossa näimme ihmeeksemme joutsenen jalanjäljet ( lue räpylän) hangella. Ihmettelimme sitä tovin ja sitten kuvia ottamaan. Oli meillä oikein jännityshetkiäkin matkassa, siellä keskellä jäätä kulkiessamme rannalta tuli Berninpaimenkoira ja joku pikku puudeli kovalla metelillä meitä kohti. No eipä hätää, Kiti keräili koirat kasaan ja minä otin Kitiltä sauvat. Meni hätistelemään koiria pois etteivät tule Pösön ja Hi-likan päälle :-) rannalla nainen yritti komentaa koiriaan takaisin, ei lainkaan vaikutusta. Sain hätisteltyä koirat rantaan ja palasin Kitin luo, jatkoimme matkaa. Muutaman minuutin jälkeen koirat tulivat uudellen, sanoinkin Kitille että ei minun kunnolla montaa kertaa juosta lumikengät jalassa huitoen sauvoilla :-) Voin kertoa että oli hiki. Saattelin koirat huutamalla ja huitomalla sauvoilla rantaan. Siellä "rouva" odotteli joku pikkupuudeli sylissään, kiroili ja huusi koirilleen. Ajattelin että nuija mikä nuija, oma vika ei koirien.
Siitä matkamme jatkui rauhallisissa merkein, kiertelimme pitkin rantoja varjon puolella niin hanki kantoi hyvin koiratkin.
Me saimme menemään aikaa siellä kolmisen tuntia. Onneksemme oli eväät mukana, kahvia, leipää, keksiä ja suklaata. Kyllä siellä sai ilokseen istuskella. Alla Pösö on tutkimassa hankea :-)
Se kyllä jaksoi mennä omia polkujaan. Ei se poika paljon jäällä kulkenut kun tutki rantoja tarkasti. Hyvin se meidän matkassa pysyi töppöjaloillaan, ( anteex Kiti) itse asiassa näytti nauttivan tosi paljon. Otettiin pari poseerauskuvaa koirista ja nautiskeltiin päivästä. Tässä Hilikka kuuntelee mitä Kiti sanoo, vain Kiti tietää mistä keskustelimme juuri tuolla hetkellä ;-)
Kaunis koira :-)
Tähän vielä yksi maisemakuva, kuinka ihmiset voivatkaan olla typeriä. Kerron teille salaisuuden, suutuspäissäni talloin kaksi katiskaa lumikengilläni lyttyyn. Oli jätetty meidän pikkujoen varteen mistä pääsemme Vasaraiselle. Ei se olisi haitannut jos ne olisi olleet oikeaoppisesti nielu maata vasten, niin ettei sinne pääse eläimiä. Vaan kun olivat niin että linnut ja kaikki muutkin eläimet sinne jouduttuaan kokevat nälkäkuoleman, perk... no ehkä miettivät miksi ne on rikottu. Jos tulee juttua niin aion kyllä paljastaa että minä olen sen takana. Että mua sylettää vieläkin kun ajattelen asiaa.

No se saatiin siis hoidettua pois päiväjärjestyksestä ja jatkettiin sitten iloisina matkaa kotiin.
Palattiinkin hyvissäajoin ruuanlaitolle. Tarjolla oli makkarakastiketta keittoperunoilla, herkullista. Sitten olikin Kitin aika palata juurilleen ja me Ollin kanssa otettiin pikku tirsat. Niin tarkennukseski, ei Olli ollut matkassa mukana :-) No nyt mene saunaan ja aloitan viikonlopun nauttimisesta. Moikka moi

Unknown kirjoitti...

Kiitos Pia ihanasta retkestä ja kauniista kuvista.
Kiti

Äiti kirjoitti...

Kun katsoo noita teidän retli kuvia niin on ollut mukana huvi ja hyöty.
( siis kahveet ja katiskat ulkoimasta puhumattakaan)